Našli ho v samé bělobě

Erik Satie — Den z hudebníkova života

Umělec si musí umět svůj život seřizovat.

Toto je rozvrh mých každodenních skutků:

Vstávám v 7:18; inspirace se dostavuje od 10:23 do 11:47. Obědvám ve 12:11 a stůl opouštím ve 12:14.

Následuje zdravá projížďka na koňském hřbetu kolem mé zahrady od 13:19 do 14:53. Další inspirace od 15:12 do 16:07.

Od 17 do 18:47 pak rozličné činnosti (šerm, úvahy, nehybnost, návštěvy, rozjímání, cviky, plavání atd.)

Večeře se podává v 19:16 a končí v 19:20. Od 20:09 do 21:59 symfonická čtení, nahlas.

Ulehám pravidelně ve 22:37. Jednou týdně (o útercích) se nenadále budím ve 3:19.

Má strava se skládá výhradně z bílých pokrmů: vajíčka, cukr, kokosové ořechy, kuře vařené v bílé vodě; plesnivé ovoce, rýže, tuřín; jelita v kafru, těstoviny, sýry (bílé), bavlněný salát a jisté druhy ryb (se staženou kůží).

Víno si převařuji a piji zastudena smíchané se šťávou z fuchsie. Mám dobrý apetit, nikdy však při jídle nemluvím, ze strachu z udušení.

Dýchám pečlivě (po troškách) a tančím jen zřídka. Při chůzi si svírám žebra a upřeně se ohlížím.

Podobu mám velmi vážnou; zasměji-li se, pak nezáměrně, a pokaždé se co nejvlídněji omluvím.

Spím pouze na jedno oko, nesmírně hluboce. Mám kulatou postel s otvorem, do nějž zapadá má hlava. Každou hodinu mi sluha vezme teplotu a dá mi novou.

Odedávna jsem předplatitelem módního časopisu. Nosím bílou čepici, bílé punčochy a bílou vestu.

Doktor mě vždy napomínal, ať kouřím. K radě dodává: Kuřte, příteli — jinak bude místo vás kouřit někdo jiný.


 

Publikováno v Revue musicale, IX, 2, 15. února 1913

Francouzský originál na fr.Wikisource

vfvg se představuje:

vFVG. Pokojný apoštol relativity. Diskordiánský světec nižšího řádu. Podavač bílého květu
Příspěvek byl publikován v rubrice Překlad, Všechno se štítky , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

Zanechat Odpověď

