„Autor obhajuje prorážení zdi hlavou“ (Bondy)

„Myslím, že jsem to zvládl, oklamat hvězdy. Ty, které běžně s cynicky usazenou hluchoněmotou udávají svojí pantomimou plán horoskopu, na mě najednou hledí s profesním zaujetím a uvažují, jaký tah asi podniknu dál, k jakému poli mám v úmyslu se dostat. —
— Já to potměšile nevím.“

(cituji sebe)

Východ slunce o prázdninách vidět: řádně rozdrbaný denní režim míti; nebo: do města k ránu poslat dopis pěšky jíti.

Namanul jsem se do druhého případu, ač k prvnímu taky nemám daleko. Z města přece takový dopis může mít jistou časovou prioritu. Anebo si to vykládejme, že jsem podnikl první část cesty za doručením, a to nesmírně zodpovědně.

Ale v podstatě je to magie. Magický rituál: zmatení protihráče. Neschopnost strategického myšlení si ve stolním hrách příležitostně doplňuji vyváděním ostatních z míry zmatenými tahy, doufaje, že tak získám psychologickou převahu. Nevím, zda to pomáhá, když nemusím, stolní hry nehraju. Ale rozhodně se při té metodě cítím správně. Jako bych sahal Olympanům na opánky.

Jsem přesvědčený, že s podobným herním plánem operují kočky a britský humor. Pár koček jsem ve čtyři potkal. Prostě někde byly a dívaly se na mě, třeba zprostřed trávníku. Ale naprosto cílevědomě.

Horoskopy je třeba mást. Nic jiného si nezaslouží. Jejich základní povahou a výsadou je předvídání. V rámci otevřené vesmírné soutěže se tedy proti nim musí udeřit nepředvídatelností, jinak by se ten hodinový strojek nikam nepohnul.

Na úpěnlivě tichých kolejích s blikající výstrahou, na nočním náměstí, na polních kopcích kde-jsem-jen-já-ticho-a-hnůj, na poště, na asfaltu, na střeše, tam bojuji za vesmírnou rovnováhu.

V pohodě. Pak mě pozvete na pití.

vfvg se představuje:

vFVG. Pokojný apoštol relativity. Diskordiánský světec nižšího řádu. Podavač bílého květu
Příspěvek byl publikován v rubrice Všechno se štítky , , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

Jedna reakce na „Autor obhajuje prorážení zdi hlavou“ (Bondy)

  1. fleur_packyt napsal:

    Nejotravnější kočky jsou o půl sedmé ráno, když je člověk s dobrým úmyslem vpustí dovnitř a ony místo vděku jej začnou pronásledovat. Až sem pojala podezření, že to snad ani není Blažena, nikdy nebývá takto živá!
    Rozdrbaný denní režim říkáš…? Něco mi to trochu říká :)

    (mmch, tohle nemá koncovku blog, takže nevím. A na svůj web můžu kdykoliv cokoliv přidat, když se mi zachce!)

Zanechat Odpověď

