Hrozinková sútra

Při zametání.

Cituji: „Strach z výšky je touhou po pádu“ (Milan Kundera, přibližně) + „Čistému je vše čisté“ (kdovíkdo). Dnes jsem šel po římse kus nad zemí a nebál jsem se (už). Nebo za to taky možná mohli Arcade Fire ve sluchu. Čistí?

Dále: „Moudrého osud vede, hlupákem osud vláčí“ (stoici) × „Autor obhajuje prorážení zdi hlavou“ (Egon Bondy). Snaží se nám věta říct, že jsou dva způsoby, buď tedy svou vůlí „osudu“ odporovat, anebo se mu podvolit. Jsem přesvědčený, že mimo to (přinejmenším) je třetí způsob, kdy se obě vůle ztotožní, nejen že nelze rozlišit jednu od druhé, nýbrž splynou v plném vodním významu slova. Ovečka se pouští na pastvu sama. Pak přirozeně odpadají debaty o povaze „osudu“. Jde o jistou Srdečnou dohodu. Nebo měli možná stoici na mysli právě toto a já jim křivdím, protože byli nad očekávání mnohem chytřejší. Nebo jsme Lego.

Tento text považuji za sútru. Je to první sútra, jakou jsem napsal, a rovněž první, jakou jsem kdy četl.

Ex Post: To máte, jako když se ze dvou domů naproti přes ulici ozývá tentýž televizní program.

vfvg se představuje:

vFVG. Pokojný apoštol relativity. Diskordiánský světec nižšího řádu. Podavač bílého květu
Příspěvek byl publikován v rubrice Všechno se štítky , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

Zanechat Odpověď

